söndag 15 juli 2012

Grillade lammkotletter med tillbehör




Igår blev det grillat lamm. Vi trotsade det tråkiga vädret och satt ute tursamt under taket för att regnet ville inte ge med sig.
Lammet här nere är otroligt fint och mört. Ingen marinad behövs utan bara salt, peppar och lite rosmarin. Eftersom det finns så mycket fina grönsaker nu så blev det olika tillbehör till köttet.


 Egna rödbetor som jag kokade och hälde lite basilikaolivoja på och strödde över parmesan. Harricuvert som jag lät koka upp i lätt saltat vatten för att sedan bryna i stekpannan. På slutet tillsatte jag en lite klyfta pressad vitlök och lite pinjenötter.
Champinjoner som jag stekte i smör och även där tillsatte vitlök mot slutet tilsammans med persilja och lite vit tryffelolja.
Färska morötter som fick koka ett par minuter i lättsaltat vatten och sedan grillas i ugnen på 175 grader till de fick fin färg och då la jag på lite chevre som fanns kvar från dagen innan.
Bon appétit!