onsdag 10 oktober 2012

Päron tarte med chevre och honung

Till apperon i fredags så gjorde jag den här tarten som tilltugg. Igentligen ska det vara pizzadeg under men jag hade lite färdig smördeg hemma så jag tog det istället. Jag tror det kan vara ännu godare med pizzadeg men det tar ju mycket längre tid. Så det här alternativet var snabbt och lätt att göra och inte en smula blev kvar. Och det måste ju vara ett gott betyg =)
Ingredienser till en tarte stolek 15 x 25 cm:
Smördeg
2 päron
100 g chevre
pistagenötter, ca 2 msk grovhackade
flytande honung
Så här gör man:
Sätt ugnen på 200 g Kavla ut smördegen, eller pizzadegen.
Smula chevre över hela degen. Skiva päronet tunt och lägg lite omlott på chevren.
Sätt in i ugnen 20 min
Pensla på honungen på päronen och strö över pistagenötterna.
Sereveras ljummen.
Bon appétit!