tisdag 27 november 2012

Morfarpasta

Ibland ska mat bara gå snabbt helt enkelt. Det konstigaste är dock att ju mindre tid jag lägger ner på maten desto godare verkar barnen tycka att det är??? Jag menar: makaroner och fläsk, pannkaka och köttfärssås med spagetti viss är det ok men ändå!!! Maten igår tyckte dom med andra ord var fantastiskt god, Herman åt 4 stora portioner! Så chapeau till morfar som bjudit oss förut på denna rätt. Jag har lagt till tomater och persilja men det serverade jag bredvid och det var bara jag och R som åt dom tillbehören...
Ingredienser:
1 grillad kyckling
kycklingfond
2-3 dl grädde
grillkrydda
pasta
Tillbehör(valfritt)
ugnsrostade cocktail tomater
persilja
Så här gör man:
Vill man ha tillbehör så sätt ugnen på 160 grader. Halvera tomterna, lägg dom på en plåt med snittytan uppåt. Ringla över lite citronolivolja. Strö över socker, salt och peppar . Låt gå i ugnen en 30 minuter. Tills dom börjar se skrumpna ut.
Koka upp pastavatten. Bena ur kycklingen och skär den i bitar. Lägg bitarna i en kastrull tillsammans med grädden låt det koka upp och börja tjockna. Tillsätt kyckling fond, ungefär 2-3 msk, man får smaka av. Krydda med grillkrydda om det behövs mer sälta. 
Koka pastan enligt anvisningar på paketet. Häll i en stor skål och häll över kyckling blandningen. Toppa med tillbehör om du har lust.
Bon appétit!