torsdag 20 december 2012

Pasta med Toulouses korv

Sista rätten för i år! Nu ska jag bara bli bortskämd av andras mat, lata mig och bli äldre (gulp).
Nåväl, klart jag ska hjälpa till om någon behöver hjälp =) Vem vågar fråga efter det här inlägget???
Den här rätten kan man göra på vilken god korv som helst och hade jag varit i Sverige skulle jag välja en saliccia korv.
Ingredienser:
600 g toulouses korv
2 askar småtomater
2 dl vitt vin
4 vitlöksklyftor
Persilja
pasta =)
Så här gör man:
Sätt ugnen på 160 grader. Halvera tomaterna och ringla över olivolja. salta, sockra och peppra. Sätt in i ugnen ca 20-30 min tills det börjar se lite skrumpna ut.
Ta av skinnet på korven och mosa innehållet med en gaffel.
Hacka vitlöken.
Hetta upp olivolja i en kastrull och fräs vitlöken, tillsätt "korvmoset" och låt det bli genomstekt.
Tillsätt vinet och låt det hela koka ihop.
Koka pastan enligt anvisningar på paketet.
Häll upp pastan på en stor tallrik, häll över korvblandningen och toppa med tomaterna. Klipp persilja över.
Servera med parmesan!
Bon appétit!
Vi syns efter vacancen!