tisdag 26 mars 2013

Pasta med ceasarcremé, sparris och valnötter

Jag gjorde en så tokig felhörning i morse. Gårdagens rapport stod på som vanligt till frukost och helt plötsligt så sa dom att pasta var så bra! Det kunde förhindra cancer och allt möjligt. Och jag gick ju igång förstås, - Jag visste det, jag visste att det var bra! För det är ju så gott! R skattade och sa - Lugna dig! Dom säger fasta.  Så ridå ner, fasta är ju absolut inte samma sak som pasta. Trist, det hade varit mycket roligare om pasta hade varit bra. Nåväl pasta är iallafall gott så det så!

Ingredienser:
Fylld färsk pasta, jag valde ricotta och basilika

Ceasarcremé:
150 g philadelfia
1 ½ dl creme fraiche
3-4 sardeller
1 vitlöksklyfta
1 dl riven parmesan

Tillbehör:
valnötter, sparris, ruccola och svartpeppar

Så här gör man:
Blanda samtliga ingredienser till cremén i en bunke och mixa det slätt. Ställ åt sidan.
Koka pastan enligt anvisningar.
Koka sparrisen i lättsaltat vatten
Lägg upp pasta, sparris, ceasarcremé.
Strö över valnötter, svart peppar och ruccola.

Bon appétit!