torsdag 17 januari 2013

Chèvre chaud med honung och rosépeppar

Snart är det fredagsmyyyyys! Eller fredagsdrink som det kort och gott kallas hemma hos oss. Inte så bra namn dock. För när lilla H gick på dagis och jag hämtade honom ganska sent en dag, han var trött och jag tror han hade ramlat eller något sådant under dagen. Fröken frågade iallafall om han tyckte det skulle bli skönt att åka hem. Lilla H svarade: - Ja nu åker mamma och jag hem och tar oss en drink. Och då måste jag säga att jag önskade att vi kallade det fredagsmys istället =) Men det är fortfarande bästa stunden på veckan och nu dags för lite drinktilltugg.
Det här är ett bra recept som snabbt går att göra till många. Rosépepparn gör också att det blir lite sting.
Ha en skön helg, det ska iallafall jag ha!
Ingredienser:
baguette
1 chèvre rulle
flytande honung
mortlad rosépeppar
Så här gör man:
Sätt ugnen på 225 grader
Skiva baguetten i cetimeter-tjocka skivor. Lägg dem på ett bakplåtspapper och skiva chèvren i skivor och lägg på baguettebitarna. Strö över den mortlade rosépepparn. Sätt in i ugnen och låt chèvren börja smälta 5- 10 min
Ringla över honungen.
Bon appétit!
Och nej jag har inte köpt ny antenn till bilen så just nu snurrar Corneille skivan runt, runt, runt... Snart kan lilla H och jag alla texter =) För K kan ju redan alla texter innan vi ens börjar känna igen låtarna!